Sağlıklı gözler için 10 öneri

Kuru gözler ve göz yorgunluğunu önleme.

Gözlerimiz hiçbir zaman günümüzdeki kadar yorulmadı. Saatlerce bilgisayar, akıllı telefon ve diğer ekranlara bakarız ve bunlar gözlerimizi yorup kurumalarına ve yanmalarına neden olur ve hatta baş ağrısı, boyun ağrısı veya bel ağrısına yol açabilir. Modern yaşam tarzımız uzağa pek bakmamamız, eskisi kadar göz kırpmamamız ve yemek yemenin zamanımız olursa gün içine sıkıştırdığımız bir şey haline gelmesi anlamına gelmiştir. Miyopinin (uzağı görememe) yoğun yakın işlerle bağlantılı gibi göründüğünü biliyor muydunuz? Bu durumu bilim insanları ve araştırmacılar tüm dünyada incelemektedir. Gözlerinizin sağlıklı kalması için neler yapabileceğinizi bilmek için okumaya devam edin. Burada tüm yaşlar için sağlıklı gözler ve rahat görme açısından 10 önerimizi veriyoruz.

Öneri 1. Göz kırpın.

Kuru gözlerin nedeninin bazen yeterince göz kırpmama ve özellikle göz kapaklarımızı yeterince kapatmamamız olduğunu biliyoruz. Saatlerce ekranlara bakıyoruz ve genellikle çok odaklanıyoruz ve yorgunuz. Korneaya daima yeterli gözyaşı filmi gelmesini sağlayacak kadar göz kırpmıyoruz ve böylece gözleri kurumaktan korumuyoruz. Göz kırpma aslında nefes almak kadar otomatik. Gözlerimizi kabaca dakikada 10 - 15 kez açıp kapatırız: bu bir reflekstir ve hızlı bir şekilde gerçekleşir. Bir ekranda çalışırken veya okurken o kadar odaklanırız ki yeterince göz kırpmayı unuturuz. Bunu bilinç altında baskılarız ve gözlerimizin birkaç dakika içinde kurumasına neden oluruz. Gözdeki son derece ince gözyaşı filmi düzensiz bir hal alır ve sonuçta sulanmaya neden olur. Görmemiz o zaman bulanık hale gelir. Vücudumuz kötü görmeyi dikkatli bakarak dengelemeye çalışır. Bu hem gözlerde rahatsızlığa neden olur hem de bizi yorgun hissettirip baş ağrılarına bile neden olabilir. Ne yapabiliriz? Gözlerinizi kısa süre sıkıca kapatıp tekrar açarak çalışma sırasında düzenli olarak göz kırptığınızdan emin olun. Bu işlem göz kapaklarınızın kenarındaki Meibomian kanallarını etkinleştirir. Meibomian kanalları gözyaşı kanallarının ürettiği sıvıyla karışan ve bunun çok hızlı buharlaşmamasını sağlayan yağlı bir salgıya sahiptir. Bu durum gözlerimizi nemli tutar.

Öneri 2: Göz kırpma için ara planlayın.

20/20/20 kuralı düzenli aralıklarla uzaklara bakmanızı sağlamak için mükemmel bir referanstır. Kural şöyledir: 20 dakikada bir yaklaşık 20 metre uzakta bir noktaya 20 saniyeliğine odaklanın. İşteyken bunu yapmak çok kolaydır ve dijital göz yorgunluğunu engellemenin harika bir yoludur! Sadece bir şey düşündüğünüzü varsayın …

Öneri 2: Göz kırpma için ara planlayın.

Öneri 3: Gözlerinizin temiz havaya gereksinimi vardır.

Vücudunuzun geri kalan kısmı gibi gözlerinizin temiz havaya gereksinimi vardır. Yürüyüş yorgun gözleri dinlendirebilir. Kışın birçok ofis çok ısıtılır ve bu durum havayı kurutur. Bir ekran önünde uzun süreler oturuyorsanız odayı havalandırmayı unutmayın. İçerideki hava nemliliğinin daha fazla olması da faydalıdır: etrafa kap içinde su koymak veya radyatörlere nemli bezler koymak iyi bir fikir olabilir.

Gözlerinizin temiz havaya gereksinimi vardır.

Öneri 4. Gözler sebzeleri sever.

İnsanlar havuç yemenin gözleriniz için iyi olduğunu söylerlerdi. İnsanlar maküla – retinada en net görme noktası – pigmentinin yani makülada büyük miktarlarda bulunan pigmentin beta karoten olduğuna da inanırlardı. Günümüzde biraz daha ilerledik. Pigmentin lutein ve zeaksantinden oluştuğunu biliyoruz. Bu iki maddenin emilmesi yaşla ilgili maküla dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olabilir. Luteinden özellikle zengin gıdalar yeşil lahana, ıspanak, brokoli, roka ve beyaz lahanadır – yani hepsi yeşil sebzeler. Lutein ve zeaksantinin beta karoten türevleri olduğunu da biliyoruz yani havuç yemek halen gözler için iyidir. Kural olarak hem görmemiz hem vücudumuz sağlıklı ve dengeli bir diyetten fayda görür.

Öneri 4. Gözler sebzeleri sever.

Öneri 5: Bol miktarda su için ve yeterince uyuyun.

Gözleriniz kuruysa bol miktarda sıvı almak harika bir fikirdir. Her gün iki ila üç litre su veya şekersiz çay gözlerin gereksinim duydukları nemi almalarını sağlar. Yeterince uyumak gözlerimizin de dinlenmesine yardımcı olur. Her gece yedi ila sekiz saat uyku yeterlidir. Bu göz yorgunluğu çeken insanlar için çok rahatlatıcı bir aradır. Önemli: Uyumadan önce ekranların yaydığı mavi ışığa maruz kalmaktan kaçının. Mavi ışık vücuda ve gözlere uyanık kalmalarını söyler. Romantik ve mum ışığında yenen bir akşam yemeğine ne dersiniz? Işık vücudunuzun dahili saatini düzenlemeye yardımcı olur ve böylece kişinin uyku-uyanıklık döngüsü üzerine ispatlanmış bir etkisi vardır. Bir uyku hormonu kabul edilen melatonin hormonu bu süreçte merkezi bir rol oynar. Mavi ışığa maruz kalındığında gözdeki özel reseptörler daha az melatonin salınması gerektiğini bildirir ve böylece sizi uyanık ve dikkatli tutar. Gece azalmış mavi ışık seviyeleri daha fazla melatonin salınmasına neden olup kendinizi yorgun hissedip uyumanızı sağlar.

Öneri 6: Koruyucu maddelerden kaçının.

Kozmetik ürünler ve göz damlaları kullanırken koruyucu maddeler içermeyen ürünler kullanmaya çalışın. Optisyeniniz, doktorunuz veya eczacınız sizin için doğru ürünleri seçmeye yardımcı olabilir. Göz damlalarında göz enfeksiyonları tetiklenmemesi için mikrop bulunmaması gerekir. Bu nedenle birden fazla doz içeren ve zaten açılmış olan göz damlaları asla son kullanma tarihinden sonra kullanılmamalıdır. Tek kullanımlık göz damlaları sıklıkla en iyisidir. Genel olarak bakterisiz ürünler sadece son kullanma tarihi geçmediği sürece işe yarar yani son kullanma tarihi geçmiş herhangi bir ürünü atmanız en doğrusudur.

Öneri 7: Göz masajları.

Hedeflenmiş bir şekilde yavaşça yapılan göz kapağı masajları göz kapağı kanallarınızı açık tutma konusunda çok faydalı olabilir. Bu işlem göz kapağı kanallarını yeterli gözyaşı filmi sağlama ve böylece gözleri nemli tutma şeklindeki işlevleri açısından destekler.

Her gözde yaklaşık 70 göz kapağı kanalı veya Meibomian bezi vardır ve bunlar üst ve alt kapaklara yayılmıştır.
Her gözde yaklaşık 70 göz kapağı kanalı veya Meibomian bezi vardır ve bunlar üst ve alt kapaklara yayılmıştır.

İşte göz kapaklarınız için bir egzersiz. Şöyle yapılabilir:

  1. Gözlerinizi Meibomian kanallarındaki sert ve koyu salgı sıvılaşıncaya kadar ısıtın. Bunu sıcak suya batırılmış bir bezle veya sobada veya fırında (maksimum 60 derece) orta ısıda ısıtılmış bir jel maskeyle yapabilirsiniz. Sonra bunu gözlerinize 7-10 dakikalığına koyup rahatlayın. Maskeyi uygulamadan önce bileğinizde deneyerek fazla sıcak olmadığından emin olun.
  2. Sonra gözkapağı masajı vaktidir: yavaş hareketler Meibomian kanallarından salgının çıkmasına yardımcı olur. Gözlerinizi kapatın. Dikkatle parmağınızı üst kapağı yukarıdan aşağıya ve alt kapağı aşağıdan yukarıya, göz kapaklarının birleştiği noktaya ulaşıncaya kadar sıvazlamaz için kullanın. Bunu birkaç kez tekrarlayın. Son olarak göz kapağınıza içeriye, burun kısmına doğru masaj yapın.
  3. Masajdan sonra göz kapaklarınızı dışarıdan içeriye doğru göz temizlik solüsyonuna batırılmış bir pamuk pedi ile dikkatle temizlemelisiniz (üst kapak yukarıdan aşağıya, alt kapak aşağıdan yukarıya, göz kapaklarının birleştiği noktaya ulaşıncaya kadar). 
     
İşte göz kapaklarınız için bir egzersiz
İşte göz kapaklarınız için bir egzersiz
İşte göz kapaklarınız için bir egzersiz

Öneri 8: Esintilerden kaçının!

Temiz hava gözler için iyidir – ama ne yaparsanız yapın esintilerden kaçındığınızdan emin olun! Lütfen kuvvetli klimalı odalar ve arabalar gibi alanlarda klimalar veya fanların esintilerinden kaçının. Bu gözlerinizde kuruluk veya bir göz enfeksiyonu gelişmemesini sağlamanın mükemmel bir yoludur. Pencereyi ara sıra açmak veya yazın güneş gözünüzü çok almasın diye odaları karartmak en iyisidir.

Öneri 9. Önce güneş bakımı!

Cildimizi olduğu gibi gözlerimizi de zararlı UV ışınlarından korumamız gerekir. UV ışığı gözlerimizi çok yorar – sadece güneşli günlerde değil bulutlu günlerde de. UV radyasyonundan kaçınılamaz. Bu nedenle birçok güneş kremi ve nemlendirici UV koruma sağlar. Ancak gözlerin zararlı UV ışınlarına karşı korunması gerektiği o kadar bilinmez. Ciltte olduğu gibi gözler de güneşten yanabilir ve hatta retinada kalıcı hasar oluşabilir. En kötü durumda bunlar katarakt ve hatta yıllar sonra yaşa bağlı maküla dejenerasyonu gibi başka problemlere yol açabilir. UV ışığa ciddi maruz kalma durumunda göz kapakları ve gözlerde kanser bile gelişebilir. Bu nedenle gözlükleriniz ve güneş gözlüklerinizde tam UV koruma olduğundan emin olmalısınız.

Öneri 10: Daima doğru gözlükleri kullanın.

Hayatın keyfini iyice çıkarın. Buna mükemmel ve net bir görmeye sahip olmak dahildir. Gözlerinizi düzenli olarak göz doktorunuza kontrol ettirin. Gereksiniminize uygun gözlükler seçin. Gereksiniminiz ne olursa olsun herkes için uygun gözlük camları vardır. Örneğin araba sürerken olduğu gibi veya çalışırken veya en sevdiğiniz sporu yaparken doğru postürü kullandığınızdan emin olduğunuz gibi.

Öneri 10: Daima doğru gözlükleri kullanın.
ZEISS Online Görme Kontrolü Kontrast ve rengi ne kadar iyi görüyorsunuz? Görmenizi hızlı ve kolay bir şekilde buradan kontrol edin!
Görme Profilim Kişisel görme alışkanlıklarınızı şimdi belirleyin ve kişiselleştirilmiş gözlük camı çözümünüzü bulun.
Yakınınızdaki ZEISS Gözlükçüsünü Bulun

İlgili Makaleler

Glokom – körlüğün ikinci en sık nedeni hakkında bilmeniz gereken her şey. Glokom göz tansiyonunu etkileyen ciddi bir göz hastalığıdır.

Sağlık + Koruma 14.Mar.2019

Tags:

Çocuk gözlükleri neden en iyi UV korumayı sağlamalıdır? Bütün ebeveynlerin çocukların gözlerini zararlı Ultraviyole Radyasyonundan (UVR) koruma hakkında bilmesi gerekenler.
En sevdiğiniz aktivite için hangi güneş gözlüğü en uygundur? Her durum için kusursuz bir güneş gözlüğü vardır
Gözde güneş yanığı için ilk yardım Gözlerde güneş yanığını saptamak ve yapılacaklar

İlgili Ürünler