Mükemmel gözlük camı tasarımının arkasındaki sır

Çokça deneyim, matematik ve gözlük kullanıcılarının ihtiyaçlarının kesin olarak bilinmesi kişiye uygun çözüm sağlamak için gereklidir

Ne düşünüyorsunuz? Hangi üründe daha fazla optik bilgi birikimi var - gözlük camında mı yoksa beş kişisel optik element içeren modern yüksek performanslı fotoğraf makinesi merceğinde mi? Birçok kişi hemen fotoğraf makinesi mercekleri cevabını verecektir. İnce, sıradan bir plastik gözlük camında hangi ileri optik özellikler bulunabilir ki? Gözlük camının gizli sırrı tasarımındadır. Fotoğraf makinesi merceğinde simetrik optikler vardır ve hep aynı şekilde üretilirler. Asimetrinin kural olduğu gözlük camı alanında bu az rastlanan istisnai bir durumdur. Cam şekli ciddi anlamda daha karmaşık ve her bir cam için benzersizdir. Gözlük camlarının performansı geniş bir karmaşıklığın birçok farklı optik yüzeylerinin sonucudur. Neden böyle? DAHA İYİ GÖRME bu soruyu matematikçi ve ZEISS Vision Care Optik Tasarım Yöneticisi Gerhard Kelch'e sordu.

DAHA İYİ GÖRME: Bay Kelch, göz uzmanları hep daha iyi cam tasarımları geliştirmek için uğraşıyor. Bu konu neden anahtar bir önem taşıyor? Gözlük kullanıcısı olarak tüm bunların bana faydası nedir?

Matematikçi ve ZEISS Vision Care Optik Tasarım Yöneticisi Gerhard Kelch
Matematikçi ve ZEISS Vision Care Optik Tasarım Yöneticisi Gerhard Kelch

Gerhard Kelch: Gözlük camının öncelikli görevi kusurlu görmeyi düzeltmektir, mesela uzağı veya yakını görememeyi. Astigmat veya uzmanların presbiyopi adını verdikleri durum veya yaşlandıkça artan yakın mesafeye odaklanma zorluğu gibi diğer görme bozukluklarına da çare olabilir. Gözlük camı tarafından karşılanacak minimum gereksinim, "düz ileri" baktığında gözlerin yeniden net görebilmesidir. Mükemmel görmeye sahip insanlar gibi göreceğimiz anlamına gelmiyor bu. Ve bu ZEISS'ta 100 yıldan uzun bir süredir ele aldığımız bir konudur. Amacımız gözlük kullanıcılarına, sadece düz ileriye baktığında değil tüm yönlerde net, doğal bir görme sağlamaktır.

Gözlerimiz camların arkasında hareket eder. Gözlerimizin hareketi bir kişiden diğerine değişiklik gösterir ve her çerçeve her yüzde, örneğin farklı eğim açısıyla arklı durur. Ve bu aşamada modern gözlük camı tasarımı devreye girer.

Modern bir gözlük camı, kişiselleştirilmiş tasarımları sayesinde tüm bunları dikkate alır. Optik bir gözlük camının, üst veya yan tarafına doğru düz ileri baktığımızdan farklı bir optik numarası vardır. Bu nedenle tasarım öyle bir şekilde optimize edilmelidir ki olabilecek en iyi düzeltme camın üst ve çevre taraflarında elde edilebilsin. Bunların tümü kullanıcının gözlük derecesine ve çerçevenin uyumuna ve şekline adapte edilmelidir.

DAHA İYİ GÖRME: Tüm bunların arkasındaki sır gözlük camının üretim şekli midir?

Gerhard Kelch: Aslında, ZEISS olarak bizler gözlük camlarımızın tasarımlarındaki sürekli devam eden iyileştirmelere ve bunları gözlük kullanıcılarının değişen yaşam stillerine uyarlamak için çok yatırım yapıyoruz. Optik alanındaki, üstelik sadece gözlük camları alanındaki de değil, uzun yıllara dayanan deneyimimiz bize işimiz için ideal oluşumu sağlıyor. Ürünlerimiz, ölçüm sistemlerimizi kullanarak yapılan ilk göz muayenesinden gözlük camlarının üretimi ve kaplanması süreçlerinin tümünü kapsıyor. Kullandığımız sistemlerin büyük çoğunluğu bizim geliştirdiğimiz ürünler, aletler, teknikler ve yazılım araçlarıdır. Tüm süreç aşamalarını kesin ve tam şekilde birbirleriyle eşleştiriyoruz. ZEISS hiçbir şeyi asla şansa bırakmaz. Sadece denenmiş ve test edilmiş ürünler ve teknolojiler piyasaya çıkartılır.

Eğer yeni bir gözlük camı tasarımı geliştiriyorsak, en yeni ürünümüz ZEISS Dijital Gözlük Camları örneğin, yeni tasarımın tam olarak neyi elde etmesi gerektiğini analiz etmekle işe başlarız. Kullanıcı denemelerini ilk baştaki aşamalarda yürütürüz. Zaten, günlük kullanım için tamamen değersiz en sofistike bir tasarımın neresi iyi olabilir ki?

DAHA İYİ GÖRME: Bu denemeler için kullanıcıları nasıl seçiyorsunuz?

Gerhard Kelch: Elbette bu tamamen ürüne bağlı. Progresif camlar için 40 yaşın üstünde ve yakın mesafeye odaklanmada ilk zorluklarını yaşamaya başlamış veya zaten progresif cam kullanan kişiler seçmemiz gerekti. Bunun dışında, ortalama profilde kişileri seçiyoruz: örneğin düşük ve yüksek göz numarası olanlar, farklı yaş ve cinsiyetten ve farklı yüz şekli olan kişiler... Dünyanın her yerinde olduğumuzdan, göz önünde bulundurulması gereken bölgeye özgü çeşitli özellikler mevcut, örneğin yüz şekli, gözlerin pozisyonu ve gözlük çerçevesi seçerken farklı zevkler. Bunların tümü başlangıç tasarımında ilk dikkate alınacaklara dahil edilmelidir. Anketlerin kullanımıyla test edilmiş standart bir prosedür, tasarımların optimize edilmesinde ve ürünün farklı versiyonları arasında karar vermemizde bize yardımcı olur. Kullanıcılar hakkında ne kadar çok şey bilirsek, gözlük camları neticesinde daha iyi olur! Tabii ki, bizim geliştirdiğimiz ve sürekli olarak yeni verilerle gelişen en iyi optik tasarım yazılımına da ihtiyaç duyuyoruz.

DAHA İYİ GÖRME: Fakat her bir gözlük kullanıcısı için optimize edilmiş gözlük camları da var. Bu camlar nasıl çalışıyor?

Gerhard Kelch: Eskiden, sadece sferik veya torik yüzeylerin kullanıldığı gözlük camları tasarlamak ve üretmek mümkündü. Günümüzde, asferik ve atorik yüzeyler tasarlayabiliyor ve gözlük camlarına birçok farklı şekilde dahil edebiliyoruz. Her türden kişiselleştirmeyi sağlayan freeform teknolojisine kadar. Bu, sadece progresif için değil tek odaklı gözlük camları için de ilginçtir. Bir örnek vermek gerekirse: Artık, kullanıcının cam çevresindeki bulanıklığı yaşamadığı bombeli çerçeveli modern spor gözlükleri üretebiliyoruz. Güçlü bilgisayar teknolojisi, optisyeninizden aldığımız veriler doğrultusunda son derece net kişiselleştirilmiş gözlük camı tasarlamamızı sağlıyor ve bunların hepsi saniyeler içinde gerçekleşiyor. 1980'lerde, freeform gözlük camı yüzeyi tasarlamak için tüm bir gece gerekiyordu.

Artık, Almanya'daki Aalen fabrikamızda her gün 12.000 adet kişiselleştirilmiş progresif yüzey hesaplıyoruz.

DAHA İYİ GÖRME: Büyük miktarda veri demek olmalı bu.

Gerhard Kelch: Doğrudur. Gözlük kullanıcısından aldığımız kişisel ölçüm bilgileri, bu arada bu verilerin güvenliği her zaman garanti altındadır elbette, her bir kişisel gözlük camının üretiminde önemli bir role sahiptir. Camın nakliye sırasında kaybolduğunu veya daha sonraki kullanımlarda kırıldığını hayal edin, elimizde kullanıcının verileri mevcut oluyor ve yedek camı derhal üretebiliyoruz. Veriler ayrıca çerçeve modası gibi yeni trendleri öngörmemize ve bunları gözlük camı tasarımlarımıza ve kullanıcı denemelerimize dahil etmemize yardım ediyor. Son üç yılda gördük ki daha büyük gözlük çerçevelerine doğru bir yönelim söz konusu örneğin. Bu moda trendi tasarımlarımızı da etkiliyor: Daha büyük gözlük çerçevelerinde cam gözün önünde çok farklı konumlanıyor. Camın optik özelliği buna uygun şekilde adapte edilmeli.

DAHA İYİ GÖRME: Son bir soru: Matematikçi olarak tüm gözlük kullanıcılarına ne tavsiye edersiniz?

 

Gerhard Kelch: Net, konforlu bir görme günlük yaşamlarımızda o kadar önemlidir ki buna daha fazla önem verilmesi gerektiğine kesinlikle inanıyorum. Bugün, sıra dışı teknolojiler görme konforunda en üst noktayı sağlayacak çözümler oluşturmamıza izin vermekte. Herkesin gözlerini bir göz uzmanında düzenli olarak muayene ettirmesini tavsiye ederim. Zayıf bir görme baş ağrılarının sebebi olabilir örneğin. Doğru gözlük camları çare olabilir.

Görme Profilim Kişisel görme alışkanlıklarınızı şimdi belirleyin ve kişiselleştirilmiş gözlük camı çözümünüzü bulun.
Yakınınızdaki ZEISS Gözlükçüsünü Bulun

İlgili Makaleler

Online Görme Testini yapın ve görme kalitenizi kontrol edin. Yeni bir göz testi yaptırmanızın zamanı gelmişse online olarak burayı kontrol edin.
Gözlük camlarınız gerektiğinden daha yüksek veya daha düşük numaralarda ise veya yanlış montajı yanlış yapılmış ise, gözlerinize zarar verebilir mi? Birçok şikâyetin sebebi aslında göz yorgunluğudur
Farklı görme testi sonuçları – bu nasıl olabilir? Bir görme testine gitmek için en iyi zaman ne zamandır?
Yeni bir gözlükle daha iyi görme. Kişiye özel üretilen gözlükler için önemli olan nedir? Müşterinizin gözlerinin nasıl etkileşime girdiğini anlamak.

İlgili Ürünler