Şık gözlük çerçeveleriyle daha iyi görme ve görünmenin tadını çıkarın

DAHA İYİ GÖRME gözlük çerçeve imalatçısı Menrad’ a soruyor: modaya uygun gözlük ve gözlük modellerinde günümüz trendleri nelerdir?

Uygun gözlük camlarının yanı sıra, gözlük çerçeveleri de konforlu ve rahat bir görme için elzemdir. Gözlük çerçevesi seçerken, ortalama olarak dört sene gibi uzun bir zamandır modaya uygun seçimler yapıyoruz. Seçtiğimiz tasarım bize günlük hayatımızda eşlik ediyor. Bu nedenle, DAHA İYİ GÖRME, ZEISS için de tasarım ve üretim yapan, imalatçı Menrad ile nasıl tasarımlar önerdiğini ve genel eğilimlerin ne olduğunu öğrenmek için sorular sormaya karar verdi.

Şık gözlük çerçeveleriyle daha iyi görme ve görünmenin tadını çıkarın

DAHA İYİ GÖRME: Bay Müller-Menrad, siz Almanya’ da bulunan en önemli gözlük çerçeve imalatçılarından birinin CEO’ susunuz. Yılda yaklaşık 1.5 milyon çözlük çerçevesi ve güneş gözlüğü satıyorsunuz. ZEISS yanında Davidoff, Jaguar, Joop, Morgan gibi tanınmış markalar için lisanslı gözlük çerçeveleri tedarik ediyor ve Guess, Skechers ve Gant’ ın gözlüklerini satıyorsunuz. Siz ve takımınızın yeni tasarımlarla ilgili yaklaşımı nedir? Eğer varsa, düşünceleriniz hangi eğilimlerde yola çıkarak oluşturuluyor?


Eberhard Müller-Menrad:
Genel anlamda, iki temel gözlük çerçevesi türü arasında ayrım yapmak önemlidir. Bu türlerden biri güneş gözlüğü çerçeveleridir, numaralı gözlük camlarının takıldığı optik çerçevelerdir. Bu iki tip gözlüğün piyasası birbirinden tamamıyla farklıdır. Güneş gözlükleri temel olarak moda trendleri ve marka isimlerine daha fazla bağlıdır, müşteri için çoğunlukla etiket çok daha fazla önemlidir. Tasarımlar özellikle İtalyan tasarımcılar tarafından hazırlanır. Şu aralar, 70’li ve 80’li yılların stilleri çok talep ediliyor. Gözlükler daha az bombeli ve gözlük camları daha önce olduğu kadar geniş değil.

Numaralı optik çerçevelerin fonksiyonu farklı gereksinimleri de karşılamak zorundadır. Marka ismi yardımcı olur; ancak güneş gözlüklerinde olduğu kadar önemli değildir. Bu durumda karar vermeyi sağlayan faktör, müşterinin parasal olarak karşılayabilmesi, daha rahat bir görme sağlaması, takıldıkları zaman iyi görünmeleridir. Çerçeve imalatçıları olarak bizim için, bu durum elbette gözlük çerçevesi tasarımını ilginç bir hale getirir.

Şık gözlük çerçeveleriyle daha iyi görme ve görünmenin tadını çıkarın

Eberhard Müller-Menrad

DAHA İYİ GÖRME: Kulağa çok heyecan verici geliyor. Fakat gelişmeleri ve bu konudaki eğilimleri nasıl takip ediyorsunuz?

Eberhard Müller-Menrad: Bunun için bir sezgi geliştirmeye ihtiyaç duyarsınız. Başlangıçta, mesela yeni tasarım trendleri daha küçük çerçeve tasarımlarıyla birlikte niş pazarlarında bulunacaktır. Yaklaşık on yıl kadar önce, çerçevesiz gözlükler çok modaydı. Gözlük camları modelleri üstünde ve alt kısımda çok daha küçüktü. Oval gözlük camları modanın zirvesine yerleşmişti. Bugün, asetattan yapılan plastik çerçeveler çok daha fazla tercih ediliyor.

Numaralı görmeyi geliştirme görevi olan bir gözlük çerçevesi seçmeye geldiğinde, optik uzmanlarının tavsiyeleri anahtar bir rol oynuyor. Tabii ki bu durum belirtilmiş olan gözlük camına hangi gözlük çerçevesinin uyacağına da bağlıdır. Ancak deneyimli optik uzmanları, müşterileri için ihtiyaçları ve yüz şekilleriyle bağdaşacak gözlük çerçeveleri içinden değerli bir ön seçim yapacaktır. Genel anlamda, burada iki temel tür vardır. İlk olarak, gözlüklerinin görünmez olmasını isteyen gözlük kullanıcılarını sayabiliriz. Bununla demek istediğim yüzlerine mümkün olduğunca uyum sağlayan ve büyük ölçüde dikkat çekmeyen gözlük çerçeveleridir. İkinci türde ise gözlük kullanıcıları modadan daha fazla etkilenir ve gözlüklerin birer moda aksesuarı olarak görür. Menrad’ da iyi bilinen markalar için tasarım yaptığımız günden beri, çerçeve koleksiyonumuz, gözlük camı boyutu, rengi materyali ve sap tasarımı gibi genel eğilimlerin yanında, konu ile alakalı markaların felsefeleriyle de tam olarak uyuşmalıdır. Müşteri portföyümüzün tam 27 yıldır parçası olan Jaguar markasında olduğu gibi, halen erkekler için oldukça sofistike gözlük tasarımları üzerinde çalışıyoruz. Bunu için, mesela karbon gibi bir materyal seçmek gerektiğinde, tasarımlarımızda Jaguar arabaları baz alıyoruz. Joop çerçeveleri moda koleksiyonunda tasarımlarını referans almaya ihtiyaç duyuyor. Carl Zeiss markası hassasiyet, netlik, mükemmel görme ve kaliteyi simgeliyor. Tabii ki bu özellikler çerçevelere de yansımalıdır.

Şık gözlük çerçeveleriyle daha iyi görme ve görünmenin tadını çıkarın

BETTER VISION: Bu kapsamda, ZEISS için ErgoFlexx koleksiyonun geliştirmeyi nasıl başardınız?

Eberhard Müller-Menrad:
Bu atılımda diğer şeyler yanında ZEISS ile birlikte çalışan müşterilerle yapılan bir çalışma var. Müşteriler gözlükleri için ilk olarak ve başta ne beklediklerini söylüyorlar. Bu çalışmaya göre, çok önemli beş gereksinim var: gözlükler rahat olmalı, en üstün görmeye olanak sağlamalı, iyi bir kaliteye sahip olmalı, yeterli bir kullanma ömrüne sahip olmalı ve aynı zamanda kullanıcının kişiliğini tamamlamalı.

Çok yakın geçmişte, ErgoFlexx’ I geliştirerek, yeni bir marka olan, ErgoFlexx Individual’ı yarattık. Hedefimiz bu beklentileri tam olarak karşılamaktır. Bizim için optimum kullanım rahatlığının sağlanması özellikle önemlidir. ErgoFlexx İndividual ile optik uzmanları müşteriler için, sap, gözlük camı boyutu renk vb. Tüm kişisel bileşen çeşitliliğiyle kişisel bir gözlük yaratabilirler. Bu modüler sistem teknik seviye olarak oldukça sofistikedir ve 6180 farklı kombinasyona olanak sağlar. Usta olarak geçirdiğimiz yıllar tabii ki bize yardımcı oluyor. Personellerimizden bazı bu alanda 30-40 yıldır çalışıyor.

Bir örnek verelim: progresif camlar için, gözlük camının model yüksekliğine ek olarak, eğimleşebilirlik denilen özellik rahat bir görme için özellikle önemlidir. Eğim açısı, gözlüğün yüzdeki eğimidir v eve yaklaşık 8-10 derece olmalıdır. Geniş saplı çerçevelerde, eğim açısı ayarlanamaz. ErgoFlexx eğimi ayarlanabilir ve optik uzmanları kullanıcıların bireysel ihtiyaçlarına göre açıyı değiştirebilir.


DAHA İYİ GÖRME: Kulağa çok zor fazla iş gibi geliyor. Yeni bir gözlük çerçevesi koleksiyonu piyasaya çıkarmak için ne kadar zamana ihtiyaç duyuyorsunuz? Bir gözlük çerçeve koleksiyonunun yaşam döngüsü moda endüstrisiyle aynı mıdır?

Eberhard Müller-Menrad:
Tasarımcı ve ürün müdürü ekibimizin bir koleksiyon için proje ön hazırlık zamanı yaklaşık bir yıldır ancak bir yıl boyunca da üretimi sürer.

Gözlük çerçeveleri için, iki büyük lansman tarihimiz vardır: birincisi Ocak ayındadır, diğeri ise Ağustostadır. Optik uzmanlarına her yıl 250’den fazla yeni model sunarız.

Geçmişle karşılaştırıldığında, gözlük endüstrisi çok daha fazla moda bazlıdır. Modellerin yaşam döngüsü belirgin ölçüde daha kısadır ve moda endüstrisinde olduğu gibi model başına daha az öğe satılır. Yine de moda koleksiyonlarından farklı olarak, önceden perakendeciler tarafından şekillenir, tüm yıl boyunca optik uzmanlarına temin etmek için elimizde olması gerekir.

DAHA İYİ GÖRME: Geçmiş bir kaç yıla baktığımızda, tasarım ve materyal konusunda nasıl gelişmeler oldu? Çerçeve tasarımı alanında yakın gelecekte gelişmeler hangi yönde olacak?

Eberhard Müller-Menrad:
İlgilendiğim kadarıyla iki büyük eğilim bir süre daha yerini koruyacak. Gözlük kullanıcıları sıra renklere geldiğinde çok daha cüretkar hale dönüşüyor. Joop markası ile bu eğilimi çok önceden 6-7 yıl kadar önce fark ettik. Gözlük modasında, ‘çalışkan öğrenci gözlüğü’ olarak isimlendirilen genel olarak siyah çerçeveli gözlükler çok talep görüyor.

İkinci eğilim de materyal konusunda gözlemlenebilir. Burada paslanmaz çeliğin epey yükselen bir önemi var. IC Berlin gibi küçük çerçeve imalatçıları bu eğilime metalden kalıp keserek şekil veriyor. Çerçevelerin iki boyutlu bir görüntüsü var ve bu tür gözlükler birçok yeni tasarım seçeneği sunuyor.

Web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Çerezler, web siteleri tarafından bilgisayarınıza kaydedilen küçük metin dosyalarıdır. Çerezler yaygın kullanılmaktadır ve sayfaların en iyi şekilde gösterilmesine ve düzeltilmesine yardımcı olur. Sayfalarımızı kullanarak bunu kabul etmiş sayılırsınız. Daha fazla