Back To Top

Yetkili ZEISS Optik Mağazaları

Kategori

Mikrodan Makroya Optik Bilgi

Mikroskoptan kişiselleştirilmiş gözlük camlarına kadar her şeyde ZEISS yeniliği bulunabilir

Carl Zeiss 160 yıl boyunca cam ile canlı insan gözü arasındaki etkileşime yönelik araştırmada yer almıştır. Bu şirket neredeyse tüm optik disiplinlerde bir öncü olmuştur. Carl Zeiss’ın araştırması dünyaya, biz konuşurken bile mikroskopi, uzay ve kamera optikleri alanlarında gelişmeye devam eden, sayısız buluşlar ve markalı yeni gelişmeler vermiştir. Görme optiklerinde ultra görme yetkinliğinde Carl Zeiss’ın seviyesi yenilmez kalmaktadır. Gözlük veya kontak lens takan birisiyseniz, bu yetkinlik sayesinde mükemmel görmenin tüm yararlarının keyfini sürebilirsiniz.

Göz ve gözlükler bir optik sistem içerisinde birleştirilmektedir

Mikrodan Makroya Optik Bilgi

Gözler ile gözlükler arasındaki etkileşim gerçekten karmaşıktır. Derinlemesine bilgisi sayesinde Carl Zeiss araştırma bölümü geniş bir bakış açısına sahiptir. Gözlükler için yalnızca camdan daha fazlasını yapmaktayız. Amacımız, göz ile görme yardımcısı – cam – arasında optimum diyalogu yaratarak hastalara mükemmel, net görmeyi sağlamaktır.

 

Gerçekten mükemmel görme, yüksek derecede evrimleşmiş optik sistemlerle Doğa Ana arasındaki uyumlu etkileşimin sonucudur.

Her şey mikroskopla başladı – 1847’ye dönüş

Eylül 1847’de, (gerçek adı Carl Zeiß olan) Carl Zeiss temel olarak hazırlık süreçlerinde kullanılan basit mikroskoplar imal etmeye başladı. Aynı zamanda Almanya’nın Jena şehrinde Wagnergasse 32’de bulunan yeni atölyesinde çalıştı.
Bu iyi eski günlerde bile, Zeiß-yapımı gerçeler diğerlinin yaptıklarından üstündü.

Yeni filizlenen şirket ilk yılında bu preparat mikroskoplarından etkileyici 23 tanesini sattı. Sonraki birkaç yıl boyunca, bu modellere tutarlı geliştirmeler yapıldı.

Bu cihazların tümünün bilimsel bilgiden çok, deneme yanılma yöntemi ile yapılması dikkate alınırsa, bu ilginç bir başarıydı. Buna inanmak zor olabilir – fakat bu bir gerçekti ve aynı zamanda gerekliydi. Şüphesiz çok zaman alıcı ve maliyetli bir yaklaşımdı.

Hatırlanacak bir başka faktör, ilk mikroskopların genel kalitesinin oldukça sıradan ve görüntüsü hafif bulanık olmasıdır. Carl Zeiss ürünlerinden daha fazlasını bekledi ve – makineleşirme ilerledikçe ve endüstriyel üretimin ilk başladığı dönemde – yüksek performanslı gereçleri etkin şekilde üretebilmek için bilim ile imalatı birleştirmenin önemli olduğunu erken keşfetti.

1866’da, 1000’inci mikroskop Zeiss atölyesinden çıktıktan n hemen sonra, gelişmiş mikroskop merceklerini geliştirme amacıyla, o sırada 26 yaşında olan ve Jena Üniversitesi’nde de eğitim veren fizikçi ve matematikçi, filozof Ernst Abbé ile temas kurdu.

Bu iki yaratıcı beynin ortaklığı, izleyen yıllar boyunca hayal edilemez teknolojiyi geliştirdi. (Dalga optikleri) kırılma teorisine dayanarak, Abbé mikroskoplarda yeni görüntü geliştirme teorisini geliştirdi. Bu tez 1873’te yayınlandı. Abbé teorisini yeni mikroskop camları için parametreleri hesaplamak için kullandı.

Sonunda, tutarlı şekilde yüksek kalite standartlarındaki gurur verici merceklerin imalatı için önemli olan ölçüm cihazlarını tasarladığı zaman, Abbé camların üretimini tamamen bilimsel temele yerleştirdi.

İlk çalışmasında bile, Abbé yeni tip cam kullanılırsa mikroskop merceklerinin mükemmelleştirilebileceği ve tam potansiyeli çözebileceği neredeyse emindi. Bunu başarmak için, cam kimyacısı Otto Schott’u 1882’de Jena’ya gelmesi için davet etti. Zeiss ve Abbé 1884’te yeni kurulan teknoloji laboratuarı Schott & Genossen’de ortak oldular. Bu şirketin kuruluşu da modern yüksek performanslı optikler için temelin yaratılmasına damga vurdu.

ZEISS ürünleriyle Sayısız Nobel Ödülü kazanan çalışma

Robert Koch, Tıp Nobel Ödülü 1905.

Robert Koch, Tıp Nobel Ödülü 1905.

Koch modern bakteriyolojinin kurucusu olarak kabul edilmektedir. Kırsal aile hekimi olarak 1880’lerde tüberküloz bakterilerini ve kolera virüsünü keşfetti. Koch Zeiss’e yazdığı mektubunda şöyle ifade etmektedir “Başarılarımın birçoğu ancak sizin mükemmel mikroskoplarınız sayesinde mümkündü.”. 1904 yılında hediye olarak kendisine 10,000’inci homojen immersiyon merceği verildi.

Richard Zsigmondy, Kimya Nobel Ödülü 1925.

Richard Zsigmondy, Kimya Nobel Ödülü 1925.

Göttingen kökenli profesör kolloid kimyası alanında çığır açan çalışmayı yaptı. 1903’te ultra mikroskobu, 1918’de membran filtreyi ve 1922’de ultra ince filtreyi keşfetti. Ultra-mikroskopi (Siedentopf/Zsigmondy’e göre) doğrusal genişlemeleri aslında çözünürlük limitinin altında olan ince partikülleri görünür kılar.

Frits Zernike, Fizik Nobel Ödülü 1953.

Frits Zernike, Fizik Nobel Ödülü 1953.

1930’da, yansıma ızgaraları ile deneyler gerçekleştirirken, Hollandalı fizikçi bireysel ışınların faz seviyesini gözlemleyebildiğini keşfetti. Bu bulguyu mikroskoba aktarmayı denemeye karar verdi. ZEISS ile ortaklıkta, ilk faz kontrast mikroskobunu geliştirdi. Prototipi 1936’da tamamlandı. Bilimcilerin kimyasal boyalarla zarar vermeden canlı hücreleri çalışmasına olanak vermektedir.

Manfred Eigen, Kimya Nobel Ödülü 1967.

Manfred Eigen, Kimya Nobel Ödülü 1967.

Biyofizikçi ve Göttingen’deki Max-Planck Biyo-Fizik Kimya Enstitüsü’nün kurucusu olarak, Eigen tekli molekül doğrulama prosesini geliştirdi. İsveçli çalışma arkadaşı Rudolf Riegler ve EVOTEC ve Carl Zeiss şirketleriyle işbirliğinde, 1995’te ticari olarak mevcut olan ilk floresan korelasyon spektrometresi olan ConfoCor’u geliştirdi.

Erwin Neher, Tıp Nobel Ödülü 1991.

Erwin Neher, Tıp Nobel Ödülü 1991.

Göttingen’de Max-Planck-Enstitüsünde kendisi ve Profesör Sakmann hücre iletişiminin temel mekanizmasını keşfetti. Bu süreç Yama-Klemp (Patch-Clamp) tekniğini kullanarak iyon kanallarında elektro-fizyolojik deneylerin gerçekleştirilmesini de içeriyordu.

Bert Sakmann, Tıp Nobel Ödülü 1991.

Bert Sakmann, Tıp Nobel Ödülü 1991.

Yukarıdaki deneyler sırasında gerçekleştirilen görsel kontroller için, iki bilim adamı üstün kontrastlar sağlayan ve yüksek optik çözünürlüğü bulunan görüntülere güvenebilmek zorundaydı. Bunlar – tümü Carl Zeiss tarafından sağlanan – bu uygulamalar için spesifik olarak tasarlanmış dikey mikroskopları kullandılar.

Şimdi geleceğin tarihini yazıyor

Sınırlar açılıyor ve kayboluyor. Yeni boyutlar ortaya çıkmaya başlıyor – yalnızca birkaç yıl önce bilim kurgu filmlerinin malzemesi olan boyutlar. Ultra-modern mikroskopinin teknolojik olanakları hala yoğundu mikroskopi olanakları hala mükemmel olan ve kullanılmayan çok şey kaldı. Küre etrafında tele-mikroskopi; ışık hızında dijital iletişim. Gerçek zamanlı, yüksek çözünürlüklü, mükemmel kontrastlı üç boyutlu görüntü serileri...

Carl Zeiss orijinal Van Gogh tablolarını taklitlerinden ayırt edebilir

Vincent van Gogh tarafından yapılan tablolar galerilerde ve mezatlarda bugün şaşırtıcı miktarlara satılmaktadır – yaşamı boyunca bu sanatçının hayal bile edemediği fiyatlara. Antwerp ve Paris’te zaman harcadıktan sonra, illüzyonist sanatçı yalnızca 16 aylık dönemde küçük Provence kasabası Arles’te 187 tablo boyadı. Bu yaratıcı döneme bu tabloların tümünde görülen Fransa’nın Güneyi ile tanımlanan karakteristik mavi ve sarı renkler damgasını vurdu. Bununla birlikte, bazıları van Gogh’un onun olduğu söylenen çağda tabloların hepsini van Gogh’un yapmamış olabileceğine inanmaktadır.

Gerçekleri incelemek için bir araştırma projesi hazırlanmaktadır. Carl Zeiss çalışanları Van Gogh Müzesi Amsterdan ve Shell Oil Şirketi ile ortak olarak bu tabloların otantikliğini bakıyorlar.

Tablolardaki mikro yapılar, pigmentler ve zeminler, bu tabloların gerçek yaratıcısının kim olduğunu belirtmektedir. Araştırmacılar, gevşemiş boya partiküllerinin ultra ince parçalarını analiz etmek için Carl Zeiss aktarımlı elektron mikroskop (transmission electron microscope) (TEM) ile çalışmaktadır. Bu sonuç bir kalp atımı süresinde adı geçen van Gogh tablolarının değersiz olduğunu ortaya koyabilir.

Bu süreç nasıl işler? Bir iyon ışını mikroskobik olarak materyalden kesitler halinde küçük parçalar keser. TEM altına konulan hazırlanan numune, numunede materyallerin kesin bileşimini belirleyebilen özel bir analiz süreci kullanarak incelenebilir.

Araştırmacılar ne buldu? Van Gogh parşömen beyazı ile karılmış beyaz kurşun pigment bazını kullanmayı tercih etti. TEM, bir tablo tamamlandıktan 120 yıl sonra bir sanatçının bireysel materyal tercihlerini ve boyama tekniklerini anlamayı mümkün kılar.

 

Web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Çerezler, web siteleri tarafından bilgisayarınıza kaydedilen küçük metin dosyalarıdır. Çerezler yaygın kullanılmaktadır ve sayfaların en iyi şekilde gösterilmesine ve düzeltilmesine yardımcı olur. Sayfalarımızı kullanarak bunu kabul etmiş sayılırsınız. Daha fazla

OK